اخبار مهم

با توجه به تحولات جهان نوین، رویاها رفته رفته به حقیقت پیوسته و راهکارهای فراوانی در راستای کسب ثروت و موفقیت شخصی شکوفا شده اند. در همین راستا، چندی پیش مطلبی با موضوع بازاریابی شبکه ای را در این شبکه اطلاع رسانی، منتشر کرده ایم و حال بخش دوم این گزارش را برای علاقه مندان آماده کرده و میتوانید در ادامه نیز مطلب فوق را مطالعه نمایید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کاسب امین از گرگان؛ با توجه به گزارش قبلی این خبر، در ادامه باید یادآور شویم که؛ در هر جلسه پرزنت، دعوت کننده از مهمان حق مداخله در توضیحاتی که حامی وی برای مخاطب می دهد را ندارد و چنانچه مطالبی که از سوی حامی، عنوان می شود غلط بوده باشند، بدون گوش زد و تصحیح از سوی دعوت کننده به مخاطب منتقل میشوند.

موضوع دیگر در حین یک جلسه دعوت به کار، این است که دعوت کننده، باید مطالبی را که حامی وی عنوان می کند را یادداشت تا در دفعات بعد بتواند خود حامی شود و یک جلسه معرفی را برگزار کند.

حال باید در نظر گرفت، موضوعاتی را که در این جلسات به مخاطب داده می شود، صحت دارد یا خیر؟

چگونه میتوان صحت صحبت هایی که پیرامون مباحث مختلفی اعم از؛ محصول، طرح های درآمدزایی، اعتبار شرکت‌ها وغیره ... می‌شود را پذیرفت!

این در حالیست که برخی شرکت ها به زیاده گویی‌هایی در رابطه با محصولات خارجی خود کرده و در برخی موارد محصولاتی را ارائه می‌کنند که اگر آنها را از بازار سنتی تهیه کنیم، از لحاظ کیفی و قیمتی برای مصرف کننده مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

57341798

در این زمینه شاهد هستیم که برخی شرکت‌ها، درون چارت میان سازمانی خود، به مشکل بر می خورند و در هر دفتر کاری، نمایندگان از تیم های دیگر خودشان بدگویی و در اصطلاح "زیر آب زنی" میکنند. یا در زمینه تعداد کارخانه‌ها و خط تولیدشان اغراق و مبالغه کرده و چنان مثال‌های دروغینی را تحویل مخاطب می د‌هند که گویی، کل اقتصاد کشور را متحول کرده اند!

اما نکته قابل تامل در این است که "بازاریابی شبکه ای" برای این به وجود آمده است، که بحث دلال و واسطه ها حذف شوند و این در حالیست که خود این شرکت‌ها نیز به نوعی واسطه هستند! به این صورت که آن‌ها حق "برند" را به تولید کننده داده و "برند" خود را بر روی محصولات آن‌ها درج کنند و در نهایت علاوه بر قیمت کلی محصول که قبلا در بازار با نام دیگری به فروش میرسید؛ افزایش تعرفه ای بر روی همان محصول با نام جدید را لحاظ کرده تا سود بازاریابان و خود را از مشتری دریافت کنند!

یکی دیگر از مواردی که باید یادآور شد این است که در برخی شرکت ها، پس از جذب افراد و سپری شدن روند آموزش‌های مقدماتی، فروش و دعوت؛ با پروراندن این ذهنیت در آحاد مجموعه ی کاریشان که، شما اگر در حال حاضر "سازمان" یا "زیر مجموعه"ای ندارید، باید خرید ماهانه خود را با حداقل مبلغ یک میلیون تومان ادامه دهید و در آینده که مجموعه‌ی کاریتان گسترده‌تر شد و شما به عنوان "لیدر" یا "راهبر" یک سازمان بدل گشتید؛ این هزینه ها جبران میشود و آن زمان شما با مبلغ هنگفتی که از پورسانت خود دریافت می کنید، به هرآنچه که تا آن موقع هزینه کرده اید و نرسیده اید، دست خواهید یافت.

در همین راستا، شخصی که هیچ سازمانی ندارد، محصول را به میزان توصیه شده از سوی حامیانش در هر ماه برای دریافت پورسانت خود خرید می کند؛ و چون توان فروش آن همه اقلام ریز و درشت را ندارد در تنگنا قرار میگیرد، با این حال بالاسری‌ها یا همان حامی‌ها که به فکر زیادتر شدن پورسانت ماهانه‌ی خود هستند، افراد را ترغیب به خرید بیشتر می کنند و به آن‌ها وعده می دهند که در آینده زیر مجموعه ی بیشتری خواهند داشت، و اگر آن‌ها نیز به همین مقدار که خود خرید می کنند، اقدام به خرید نمایند هزینه های آن ها جبران خواهد شد! و این یعنی شما وقتی "لیدر" یا "راهبر" شوید، فقط خرید می کنید و به هیچ عنوان مصرف کننده و یا فروشنده نخواهید بود! چون سود شما ماه به ماه از زیر مجموعه هایتان جبران میشود!

 

ادامه دارد...

 

====================

گزارش: سید ابوالفضل ظفری

====================

 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

عناوین کلی اخبار

dgfgdfg