شبکه اطلاع رسانی کاسب امین

نظرسنجی

به عملکرد مدیران جهاد کشاورزی گلستان چه نمره ای می دهید؟

عالی - 25%
خوب - 0%
متوسط - 0%
ضعیف - 75%
هیچکدام - 0%

متاسفانه با وجود روش ها گوناگون و بهره برداری از روش های نوین اخلاق مداری و مشتری مداری، برخی از تعاونی های اتوبوسرانی شهر گرگان، این امر را فراموش کرده و با برخود های ناشایست خود مشتریان خود را مورد تبعیض و حتی فراری میدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کاسب امین از گرگان؛ اتوبوس های بین شهری وسیله ای برای حمل و نقل مردم بین شهرها و استان های مختلف می باشد و استان گلستان و به طبع آن ترمینال شهر گرگان به عنوان بزرگترین ترمینال مسافربری بین شهری استان گلستان با دارا بودن اتوبوس های فراوان، مسیر های فراوانی را بین مسافران و شهر های متعدد کشور برقرار کرده است و در قبال خدمات ناچیزی که به مردم ارئه میدهند، هزینه آن را دریافت و آن را برای مصارف شخصی خود و حتی وسیله نقلیه خود خرج می کنند.

اما در سال های اخیر و به طبع آن در ماه های اخیر تعداد مسافران این ترمینال کم یا زیاد شده است اما در این بین چیزی که از بین رفته و یا حتی نادیده گرفته شده است، بحث اخلاق مداری و مشتری مداری در بین صاحبان اتوبوس ها و به خصوص عوامل تعاونی های مسافربری است.

متاسفانه در برخی از تعاونی های اتوبوس رانی شهر گرگان، رفتار زشت و ناپسند برخی از عوامل آن با مسافران و حس طلبکارانه بودن آن ها از مشتریان و مسافران، دل خونی رابرای مسافران را به وجود آورده است و می طلبد مسئولین راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، مبحث جدی مشتری مداری و اخلاق مداری را سرلوحه کار مسئولین تعاونی های حمل و نقل و رانندگان اتوبوس ها قرار دهند.

برخی از مشتریان نیز، حتی ممکن است با این گونه رفتار عوامل تعاونی ها و رانندگان روی خوش نشان ندهند و با یکدیگر گلاویز شوند که به طبع، این رفتار ناشایست بوده و در خور شان مردم ما و خدمات دهندگان به مردم نیست، اما مسئولین امر و حتی آن دسته از کسانی که خدماتی را در این راستا به مسافران ارائه میدهند؛ بدانند که همیشه حق با مشتری است و بهتر است با مشتریان مدارا کنند و در صدد جذب مشتری باشند نه به گونه ای برخورد کنند که مسافران را از دست و یا فراری دهند.

باید گفت، هر مسافری که در ترمینال گرگان حضور پیدا می کند، یک سفیر است و حضور آن مسافر در ترمینال، معرفی کننده رفتار، ادب ، متانت، هویت یک گلستانی و گرگانی به مردم دیار خود خواهد بود. اگر این مسافر برخورد خوب و عالی مسئولین ترمینال گرگان و تعاونی ها و حتی رانندگان را ببیند ، قطعا موجب ارتقاء و رشد این استان و زیر ساخت های آن خواهد بود.

به هر حال پیشنهاد میشود، یک واحد درس اخلاق مداری و مشتری مداری را برای تعاونی داران اتوبوس رانی و حتی رانندگان گلستانی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان و حتی اتحادیه های صنفی مربوطه، دائر گردد که این امر موجب رشد فرهنگ مشتری مداری و اخلاق مداری در استان خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید